31 Mayıs 2014 Cumartesi

Nasıl Kilo Verdim ?

Merhabalar :
Aylardır aldığım mesajlar,yorumlar ve mailler beni bu Post'u yapmaya itti :) Okadar güzel mailler aldım ki ,okadar içten mesajlar geldi ki bende dayanamadım size söz verdiğim gibi nasıl kilo verdiğimi en içten şekilde bloğumda anlatmaya karar verdim.Bu zamana kadar  instagramda bahsetmemiş olmamın sebebi herkesin kilo verme şekli farklıdır ve ben kimseye yanlış bir şey söylemek istemiyorum, tabi okadar fazla sorulduki bende artık mecbur size karşı bi sorumluluk hissettim oturdum bu yazıyı hazırlıyorum ..
Şimdi ilk etapta ben size nasıl kilo verdiğimden değil nasıl kilo aldığımdan bahsetmek istiyorum :)
Ben zaten hep zayıftım,12 yaşındayken annemler 6 yaş şeyleri alıyorlardı ..
Ben .yapı gereği çok duygusal ve çok fazla düşünceli bir insanım,hep kendimden çok karşımdakileri düşünürüm asla kimseye kötülük yapamam bu özelliğim her nekadar hep benim üzülmeme sebep olsa da iyilik hep bende kalıyor ve ben insanların benimle uğraşmalarına acıyıp gülüp geçiyorum :)
E tabi bu kadar düşünceli olmanın bana kattığı en büyük zorluk babaannem camdan düştüğünde o korku ile panik atak olmam oldu..
İlk etapta kendim pek baş edemediğim için ve korktuğum için yardım almıştım,doktorumun verdiği ilaç yüzünden tam 20 kilo aldım.. tabi aslında tam olarak suçu ilaca da bağlayamam ben panik atağım geçtikten sonra o mutlulukla sürekli yedim :)) Erkek arkadaşım da sağolsun beni bu dönemde hiç yalnız bırakmadı,o da çok fazla yemeği seven bir insan olduğu için bizim tek aktivitemiz ee şimdi nerde ne yesek olmuştu , ben mutluyum ya bunun sonucunu hiç düşünmedim..
başlarda bir iki kilo aldım ve çok önemsemedim.. Hatta herkes seviniyordu :) e sonra ne oldu ben asla önüne geçemedim ve sürekli yemeğe başladım :) eveeeeet ! artık ben 76 kilo olmuştum tartıda bu kiloyu gördüğümde gerçekten dünya başıma yıkıldı,mutluluktan yememin sebebi kocaman bir mutsuzluğa dönüştü .. Ben istediği her şeye sahip olmuş,çok azimli ve tuttuğnu koparan bir insanım, aklıma bir şeyi koyduğumda yapamayacağım şey ALLAH'ıma şükürler olsun ki hiç olmadı..
Bu azmim bana çok şey kazandırdı.. Zayıflamak için olması gereken en başlıca şey irade çünkü !
Neden mi bunları anlatıyorum ? Çünkü hayatta herşey kilo vermekten ibaret değil canlarım ilk önce SAĞLIK ! ben sağlığımı geri kazandığımda artık kilo vermem gerektiğini düşündüm..
Benim arkadaş ortamımda kilo vermem pek mümkün değil aslında :) O yüzden hiçbir zaman tam olarak bir diyet yapmadım..
zaten bana bir kibrit kutusu kadar peynir ile başlayan diyetler hep saçma gelmiştir..
Her insanın kendine ait bir zayıflama yöntemi vardır, bu zamana kadar bunu sizinle paylaşmamış olmamın nedeni aslında hiçbir zaman belirli bir kurala göre zayıflamadığım ve kendi zayıflama düzenimi oluşturduğumdur..
Öncelikle vücudunuzu tanıyın. Yani ordan burdan duyduğunuz diyetlere aman o zayıflamış bende zayıflarım diye itibar etmeyin AMAN diyim !
Hem sağlığınızdan olursunuz hemde boşuna bünyeye zarar ; sonra verdiğiniz kiloları geri alırsınız..


Şimdi gelelim can alıcı noktamıza evet ben nasıl kilo verdim?

Dediğim gibi ben kendi düzenimi oluşturdum vücudumu tanıdım ne yaparsam kilo vereceğimi çok iyi biliyordum..Siz'e diyetsiz,sporsuz  sadece dikkat ederek 20 kilo verdim desem inanır mısınız ?
İnanın çünkü böyle yaptım, yaptığım tek spor sürekli yürüyüştü..Binlerce kez spor salonuna yazıldım,yüzmeler,tenisler,pilatesler,hepsini yaptım ama 3 4 günden sonra sıkıldım.. Birde çok çabuk sıkılan bir insanım hiç birşeye tam anlamıyla adapte olamıyorum.. Bu beni çok zorladı tabi ki bu süreçte :)
İlk önce yürüyüşü yaşam tarzınız haline getirin,yani hiçbir zaman hadi ben yürüyüşe gidiyim demeyin çünkü bundan da sıkılırsınız :) bana kilo verirken en güzel yardımcı Bağdat Caddesi oldu..baştan sona kadar sabahtan akşama hergün bütün mağazalara bakıp yürüyordum..
Bakın böyle küçük şeylerle başlar herşey.. Pat diye sağlıksız diyetler yapmanın ne anlamı var ki?
Uzun vadede kalıcı kilo verin, ben aylardır deli gibi yiyorum ve hiç kilo almıyorum neden mi?
ÇÜNKÜ  1.5 sene gibi uzun bir süreçte tam anlamıyla metabolizmamı hızlandırarak verdim kilomu..
yaptığım şeyleri maddeleyecek olursak;

* Pilav ve makarnayı çok azalttım
*Her gün 2 tane yeşil çay içtim
*Yürüyüşü yaşam tarzım haline getirdim çok az yere arabayla gittim
*Evde müzik açıp dans ettim :) Çok severim tavsiye ederim
*Alışverişi çok severim herkes bilir ama denemeyi hiç sevmem vücudumu bilir denemeden alırım ama bu süreçte sürekli bir şeyler denedim :)
*Çok su içtim Tatiller çok işe yaradı bol bol güneşlendim hem bronzlaştım hem de kilo kaybettim..
*Tatlıyla zaten çok aram yoktur çikolatayı çok severim hiçbir zaman kesmedim :)



*Manyak diyet listelerindense kendi programımı hazırladım ona uydum..
*Asla kendimi aç bırakmadım elimde sürekli kalorisiz atıştırmalıklar vardı..
*Hiçbir zaman umutsuzluğa kapılmadım çünkü yaşamımı değiştirip uzun vadede sağlıklı kilo vereceğimi biliyordum..
*Asla ilaç kullanmadım ! yapacağınız en büyük yanlış zayıflama ilaçları olur SAKIN!
Zayıflayacaksınız diye kendinizi hasta etmeyin..
*Ayyyy çok zayıflamışsınnn yetheeeeeeeeeer diyen kıskanç insanlara  kulak asmadım ve devam ettim biliyordum daha yolum vardı :)
*Tabi erkek arkadaşım ben zayıfladıkça sinir krizleri geçirdi :) onun da ayyy ben seni böyle seviyorum lütfen daha zayıflama kıskançlıklarına  da kulak asmadım yoluma devam ettim !
*İlacımı bırakmamın da çok büyük faydası oldu tabiki..
*Biliyordum bana beyaz ekmek çok kilo aldırıyordu bende tam tahıllı ekmekler yedim .. Ekmeği asla kesmedim çünkü kesemem biliyorum :)

* Bakın en büyük yanlış birden bire bünyenizi her şeyden mahrum bırakmaktır, özellikle yemeği seven insanlar için.. Çünkü bir süre sonra dayanamayıp eee yeter yicem der ve daha çok kilo alırsınız.. Bu sebeple sakın yememezlik yapmayın her şeyden az az ve sık sık yemek yemek en güzel kilo verme yoludur unutmayın ! Ben bu çok öğün olayına hiç inanmazdım sabahtan akşama kadar aç gezer sonra bütün akşam yemek yerdim .. Bu süreçte kendimi az ve sık yemeğe alıştırdım şimdi hep açım ama çok çabuk doyuyorum ! :))

* En önemlisi kendime hedefler koydum, Hep small şeyler aldım ve azimle ona girmeye çalıştım :) evet şimdi üst bedenime small bile büyük geliyor bu doğru :)
* İnsanlar hep konuşur şimdide çok kilo verdin kilo al diyorlar umurumda mı?-hayır
Çünkü insan kendini en mutlu nasıl hissediyorsa öyle davranmalıdır :) Kimsenin düşüncesini önemsemeyin demiyorum ama en önce kendiniz ! insanın giydiği her şeyi kendine yakıştırması kadar güzeli var mı?

*İstanbul'un tadını çıkardım bebek,istinye,sarıyer,caddebostan yürünecek en güzel yerler yürüyün !
*Bakın ben spor salonuna gidip spor yapıp bıraktıktan sonra daha çok kilo aldım , bu sebeple asla her zaman devam edemeyeceğiniz bir şey yapmayın!
çünkü bu çok yanlış ! Benim gibi çabuk sıkılan bir insansanız tam olarak bir şeye adapte olmak çok zor !! Bu yüzden hep yapabileceğiniz şeyler seçin
* Kısa bir süre 1 öğünümde nesfit yedim tabi ki sade değil çikolatalı :)

Azimli olursanız her şeyi yapmanız mümkün arkadaşlar.. Yeter ki uzun sürede sağlıklı kilo verin!
Yine maille ve mesajla soracağınız bir şey olursa ben hep burdayım..
Bol su içmeyi unutmayın heeeep sağlıklı kalın
Şimdi 56 kiloyum ve çok mutluyum
Herkes'e mutlu haftasonları <3

19 yorum:

  1. merhaba deniz
    oncelikle tebrik ederim cok iyi olmus cok da guzel olmus kimseye kulak asma sen:)
    istedigin kiyafetin 40 bedenini bulamamak, bulsan da kendine yakistiramayip almaktan vazgecmek cok aci. masallah azmine hayran kaldim.. ben de universite bittikten sonra 1 sene icerisinde tam 19 kilo aldim. yazin ilac gibi geldi. tavsiyelerin umarim bende de ise yarar..
    tekrardan tebrikler:)

    YanıtlaSil
  2. boyunuz kaç acaba?

    YanıtlaSil
  3. tebrikler çok haklısınız :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de aynı sizin gibi 23 kg verdim ��

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ben normalde 53 54 arası gidiyordum. O zamanlar hep 45 olmak istiyordum ama hiç kilo vermiyordu. Yazın tartıda bir ara 51 i gördüm. Sonra nasılsa kilo vermişim diyip kendimi yemeye verdim . Okulun başından bu güne kadar (eylül sonu mart başı) her gün bakkaldan çikolata tarzı şeyler alıyorum. Dün 57 kilo olduğumu gördüm. O çikolatalar bana ne kadar küçük ve zarar görünüyordu oysa... Bana şu sıralarda şişman diye takılıyorlar. Yani acilen 7 kilo vermem gerekiyor ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  7. Süpersin bana ilham olacak bir hikaye

    YanıtlaSil
  8. http://daisysnewblogaddress.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. http://daisysnewblogaddress.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. 1ayda 5kılo verdım verdınız bılgıleri dikkate allarak

    YanıtlaSil
  11. güzel bulok http://www.dizisonbolum.com

    YanıtlaSil
  12. http://www.mobilarkadaslik.com bekleriz

    YanıtlaSil
  13. yazdığın yazı gözlerimi sulandır dı umarın senin yaptığın gibi idalerimi gerçekleştiririm

    YanıtlaSil
  14. Kilolarımızın yakın olması ve hedefimün senin ulaştığın kilo olmasından mütevellit sanırım deliklerinden baya etkilendim inşallah kısa süreli bi etkilenme olmaz

    YanıtlaSil
  15. Adavital Kapsül ile sağlıklı bir şekilde fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Böylece fit ve düzgün bir vücuda sahip olabilir özgüveninizi tazeleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  16. Harika bir iş çıkartmışsınız tebrik ederim.

    YanıtlaSil